Blog

Een post die pakkend, origineel en leuk is blijft lastig. Je wil niet alleen dat men de post ziet, maar ook interessant vindt. Het is belangrijk dat er niet wordt doorgescrold, maar dat je nieuwsgierig raakt om het bericht daadwerkelijk te lezen. In deze blog geef ik een aantal tips hoe jij een ijzersterke post kunt creëren voor LinkedIn.

Eén van de grootste social media platforms: Instagram. De app is niet meer weg te denken en wordt voor allerlei verschillende doeleinden ingezet. Vele influencers halen zelfs hun volledige inkomen uit Instagram. Kortom, een veelzijdig platform. In deze blog delen we graag een aantal tips, om op Instagram goed zichtbaar te worden.

FOMO: Hoe ga je daarmee om? Fear Of Missing Out. Tegenwoordig zijn we bang om iets te missen op social media en kan men hierin doorslaan. Wat de gevolgen hiervan zijn vertel ik je graag in dit artikel. Elk moment van de dag moeten we even snel op onze telefoon kijken. Stel je voor: misschien heeft iemand je wel een appje gestuurd die je nog niet hebt gelezen. Je hoort daarom tegenwoordig veel over FOMO. Vooral de nieuwe generatie groeit op met een telefoon. Het is niet meer weg te denken uit ons leven. Maar ook voor bedrijven is het essentieel om online te zijn met je bedrijf en om zo snel mogelijk te reageren op volgers/klanten. Dit zijn vaak extra taken voor medewerkers, vanwege een breed takenpakket. Hierdoor wordt het steeds drukker en drukker. Op een gegeven moment is die telefoon niet meer uit je handen te slaan! Keerzijde Social media is niet iets slechts, zeker niet! Het is een goede ontwikkeling met veel positieve kanten eraan. Je blijft op de hoogte van wat je vrienden/netwerk ondernemen, je kunt gemakkelijk het contact onderhouden met familie in het buitenland of voor bedrijven die online zichtbaar moeten zijn. Je wilt dat je klanten je bijvoorbeeld makkelijk kunnen vinden. Kijk wel goed naar hoeveel tijd jij (of je medewerkers) hierin steken en wat het oplevert. Bovendien moet je altijd op de hoogte zijn van de ontwikkelingen van bijvoorbeeld Instagram en Facebook. Voorkom een social media verslaving.. ;-) Hier een aantal tips: Download een app die je telefoon activiteit meet. Als je dit doet zie je gelijk hoeveel uur je aan je telefoon zit per dag, iets wat echt je ogen opent. Voor de iPhone gebruikers heeft Apple zelf iets nieuws ontwikkeld, namelijk schermtijd. Hierin krijg je wekelijks een overzicht van hoeveel tijd je aan welke app besteed. Ideaal, zo krijg je het inzichtelijk. Zet je telefoon op stil. Zo krijg je niet de neiging om op elk berichtje te reageren wat je binnenkrijgt, omdat je niet de hele tijd die melding hoort. Neem je telefoon niet mee naar de slaapkamer, je slaapkamer is een plek van rust en die rust wil je niet verstoren door de hele tijd aan je telefoon te zitten Een uur na het wakker worden niet aan je telefoon zitten en een uur voor het slapen gaan je telefoon wegleggen. Op deze manier word je rustig wakker en kan je rustig in slaap vallen. Zorg dus voor de juiste balans in jouw bedrijf. Hoe je dit doet? Besteed bijvoorbeeld je social media beheer uit. Wij vertellen je hier graag meer over! Contact us via hello@socialmedianederland.nl.
Hoe zorg je ervoor dat video content werkt? Bij Social Media Nederland hebben we het snel geleerd: video content is per definitie sterker dan foto en/of tekst. Dit betekent niet dat je nu alleen nog maar video’s moet gaan posten, want teveel van het goede kan nooit stand houden. Bovendien is video content alleen maar sterk als je het laat opvolgen met goede foto’s en relevante content. Het gaat om het complete concept wat elkaar versterkt. Een mooi voorbeeld hiervan heeft onlangs plaatsgevonden: in gesprek met een klant kwamen we erachter dat hij veel te vertellen had - zelfs onderbouwd met cijfers en statistieken. We kwamen op een tof idee: een serie van video’s met daarin een grappig element. Dit gaf de mogelijkheid om het hele verhaal te vertellen én ervoor te zorgen dat de kijker zat te wachten op de daaropvolgende video. De reactie van de klant? In eerste instantie werd het idee afgeschoten, omdat de klant ervan uitging dat het ver boven zijn budget was. Om hem inzicht te geven in wat video content kan bewerkstelligen op bijvoorbeeld social media, hebben wij cijfers van video’s op Facebook met hem gedeeld. In combinatie met een sterk shoot script voor de video’s werd iedereen al snel enthousiast. Het verhaal, de key, werd voor iedereen duidelijk en tastbaar. Het resultaat? Deze video’s hebben het zó goed gedaan op Facebook, dat we dit als template gebruiken voor soortgelijke projecten.

Hoe scoor je met je website in Google? Jouw website moet staan als een huis. Het is tenslotte jouw online visitekaartje. Een goede website laten maken is één ding, maar hoe zorg je ervoor dat er verkeer heen gaat? En hoe scoor je zo hoog mogelijk? In dit artikel geven wij jou een aantal handige tips die jou hierbij kunnen helpen.